השר שטייניץ מבהיר: "לא יכול להיות מתווה טוב יותר" • הראיון המלא

דוד לזר | צילום: נמרוד סונדרס No Comments on השר שטייניץ מבהיר: "לא יכול להיות מתווה טוב יותר" • הראיון המלא
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on בשורה קשה: שני לוחמים במילואים נפלו בלחימה בעזה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים יובל שטייניץ התייחס הערב (ראשון) ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי' לסערת מתווה הגז שבראשותו, לדבריו מדובר במתווה הטוב ביותר שקיים.

שטייניץ התייחס להפגנות שהתקיימו אמש בכמה מוקדים בארץ נגד מתווה הגז ואמר כי "יש אנשים שהיו מפגינים בכל מקרה ונגד כל מתווה, אחרי 4 שנים של עיכובים שגרמו למדינת ישראל ולאזרחי ישראל הפסדים של עשרות מיליוני שקלים, מהרגע שהגעתי לתפקידי אמרתי אצלי זה לא יקרה".

לדבריו, "כמו שאצל שישינסקי דאגתי לעשרות מיליארדים לתושבי ישראל, גם המתווה של היום מוציא את הגז מהים, כי גז שהוא נשאר בים הוא – הולך לבטלה ולא נראה ממנו שום הכנסה ב-30 שנים הקרובות".

האם המתווה הנוכחי הוא המתווה הטוב ביותר? "לא היה יכול להיות מתווה יותר טוב, הוא מצוין, כל הטענות נגדו הם עורבא פרח והטעיית הציבור. בעקבות המתווה  – נהיה הרבה יותר זולים מהמחיר החדש שנקבע במצרים, הוא טוב מאוד לתועלת ולרווחת אזרחי ישראל, מי שיוצא נגדו, פועל נגד אזרחי ישראל".

שטייניץ הבהיר כי "רוב חברי הקואליציה בעד המתווה הנוכחי – אם הייתה הצבעה חשאית רובם היו תומכים במתווה".

"כל אדם עם שכל ישר  – רואה שהמתווה הזה גורם להורדת מחירים שיהיו מהנמוכים בעולם וגם יביאו להכנסות של מאות מיליארדים ב-30 שנים הקרובות ובנוסף, גם יביאו ביטחון אנרגטי שיבטל את המונופול", לדבריו, "כל בר דעת חייב לתמוך בו".

שר האנרגיה סיפר את השלבים של בניית המתווה, "המתווה ב5 החודשים האחרונים עבר כמה שלבים, ראשית גיבשתי אותו, השלב השני, הבאתי אותו לאישור הממשלה והיא אישרה, שלב שלישי – הכנסת אישרה אותו. מה שצריך כעת זה חתימה על סעיף 52, חתימה טכנית ומשפטית, ברגע שנתניהו יחתום, זה יצא לדרך, וזה יקרה תוך שבועיים – שלושה".

על התפטרות דרעי אמר כי "צר לי שדרעי לא מצא דרך אחרת אלא להתפטר, הרי הוא תמך במתווה גם בממשלה וגם בכנסת. דרך המלך הייתה להעביר את זה לכנסת, וכך זה תמיד כששר לא מרגיש נח עם חוק. אבל כאן האופוזיציה חסמה לנו את דרך המלך".

לדבריו, "יש מידת של צביעות בטענות האופוזיציה, כי אם זה כל כך מתווה עקום, למה לא אפשרתם לנו להעביר את זה בכנסת, במהלך פשוט ומקובל?", תמה שר האנרגיה.

האזינו לראיון המלא:



0 תגובות